Posted on

GNOCCHI ALLA SORRENTINA

pic10

                      Sunt fan al pastelor homemade! Am incercat o sumedenie de combinatii pana acum, insa, cele despre care va povestesc acum, au fost cele mai bune mancate de mine vreodata! Criticul meu principal, Lucian, mi-a marturisit acelasi lucru.

                     Am mai gatit gnocchi, dar de fiecare data cumparati de la supermarket si in variante mai rapide. Fie aruncati in niste unt topit aromat cu salvie sau bine invaluiti de cateva linguri de pesto. Nici acestia nu au fost de lepadat, dar nimic nu se compara cu pasta facuta in bucataria ta. Asa ca, mergeti pe mana mea si faceti gnocchi homemade. Si eu am fost putin tematoare la inceput ca nu cumva sa se destrame in apa clocotita. Dar, daca urmati cateva reguli simple, veti reusi sa obtineti niste gnocchi perfecti, si anume: cartofii trebuie sa fie rosii, fainosi; amestecati cartofii cu faina cat acestia inca sunt calzi; fierbeti pana cand pasta pluteste, nu mai mult; de asemenea, cartofii nu trebuie sa fie noi, intrucat acestia sunt mai zemosi.

                   Ingredinte pentru doua portii (recunosc: doua portii pentru oameni pofticiosi 😉 ):

  1. – 500 gr. cartofi rosii,
  2. – 100 gr. faina,
  3. – 500 ml. suc de rosii,
  4. – 1 mana frunze busuioc proaspat,
  5. – 200 gr. mozzarela,
  6. – parmezan ras (sincera sa fiu, aici n-am cantarit, dar cu aproximatie, cred ca am folosit cam 6 linguri),
  7. – 2 linguri ulei de masline,
  8. – 1 ardei iute uscat,
  9. – sare si piper.

 Am zdrobit cartofii fierti si i-am omogenizat cu faina, formand aluatul.

pic1

pic2

Din aluat am format snururi lungi si le-am taiat in bucatele cam de 2 cm. lungime. Am trecut fiecare gnocchi peste forma speciala, pentru a-i da striatiile specifice. Daca nu aveti o astfel de forma, puteti trece fiecare gnocchi peste dintii unei furculite.

IMG_1169

Apoi trebuie lasati aproximativ o jumatate de ora, pe masa pudrata cu faina, pentru a se usca.

IMG_1175

Intre timp pregatim sosul. Intr-o tigaie turnam putin ulei de masline, il incalzim usor, iar apoi, adaugam sosul de rosii, ardeiul iute tocat cat mai marunt, frunzele de busuioc, sare si piper proaspat macinat. Dam in cateva clocote si oprim focul.

Continuam cu pastele. Aruncam gramajoara de gnocchi in apa clocotita si putin sarata si ii fierbem pana in momentul in care plutesc.

Cu ajutorul unei supiere ii scurgem bine de apa si ii adaugam peste sos, impreuna cu doua linguri de parmezan ras. Mai dam intr-un clocot totul, apoi impartim gnocchi innecati in sos in doua vase termorezistente.

pic6

Asezam peste ei mozzarela rupta fasii si cate doua linguri de parmezan.

pic7

Introducem vasele in cuptorul incins si coacem la foc mediu pentru aproximativ 15 minute.

pic8

pic9

Cam asta a fost tot: gatit, pozat, mancat, postat! Acum nu-mi ramane decat sa astept comentariile voastre, pentru ca, marturisesc, tare mi-ar placea sa va fi inspirat cu reteta mea si sa va incumetati sa va faceti singuri pastele!

Enjoy!

Un răspuns »

  1. Im plac foarte mult pastele! Le mananc in orice combinatie! Vreau de mult sa ma apuc sa-mi fac singura pastele dar….nu am facut niciodata! Cred ca sunt prea migaloase. Dar artcolul tau m-a ambitionat. Asa ca am sa ma apuc de treaba! multumesc pentru sfaturi!

    Răspunde
    • Ma bucur tare mult ca te-am ambitionat! Sa-mi spui cum ti-au iesit! Initial, si eu am fost de parere ca nu se merita sa pierzi timpul facandu-ti singura pastele, dar a fost mult pana am incercat o data! 😉

      Răspunde

Lasă un comentariu