RSS Feed
Posted on

PASTE CU SOMON SI PESTO ALLA GENOVESE

               

                Aveam de ceva timp reteta asta in minte, dar imi lipsea din frigider somonul. Cum nu sunt deloc cheltuitoare, deci nu ratez nicio oferta🙂 , am gasit la Carrefour file de somon, la oferta bineinteles. Asa ca mi-am achizitionat cateva. Pe unul l-am alaturat azi unor paste.

Ingrediente pentru doua persoane:

  1. – 200 – 230 gr. spaghete,
  2. – 200 gr. somon file (puteti folosi si rondele, dar aveti grija sa eliminati toate oasele si pielea),
  3. – 3 linguri de pesto alla genovese (eu l-am primit de la mami din Italia, dar se gaseste in orice supermarket, sau il puteti prepara chiar si singuri),
  4. – 100 ml. vin alb demisec,
  5. – 10 gr. seminte de pin,
  6. – 1 dovlecel mic (al meu a cantarit 110 gr.)
  7. – ulei de masline,
  8. – 2 catei usturoi,
  9. – sare si piper.

Preparare:              

Fierbem pastele in 2 litri de apa cu un praf de sare, conform instructiunilor de pe ambalaj.

Intre timp, taiem somonul in fasii, iar dovlecelul rondele subtiri.

Intr-o tigaie, incingem 3-4 linguri ulei de masline si bronzam in el cateii de usturoi striviti usor cu lama cutitului. Cand acestia s-au rumenit, ii aruncam.

In uleiul aromatizat cu usturoi, adaugam somonul,  feliile de dovlecei, sare, piper si-i lasam sa se caleasca usor timp de 5 minute. Stingem cu vinul si mai lasam la foc mic inca vreo 5 minute pentru a se evapora alcoolul.

La expirarea celor cinci minute adaugam cele trei linguri de pesto, sau mai putin, daca nu va place prea mult gustul intens de busuioc. Eu, insa, sunt innebunita dupa el.

Amestecam bine, iar apoi, adaugam si spaghetele scoase direct din apa in care au fiert. Mai amestecam putin si apoi impartim pastele in mod egal pe doua farfurii. Deasupra, adaugam si cateva seminte de pin, usor rumenite intr-o tigaie.

Pofta buna!!!

Lasă un răspuns

