RSS Feed
Posted on

VRABIOARA DE VITA LA GRATAR SI-O SALATA SANATOASA

           pic6

             Recunosc! Vara este anotimpul meu preferat! Insa si iarna are farmecul ei. De fapt, doar luna decembrie este plina de magie. Ador weekendurile relaxante, in care stau o zi intrega in pijamale, cu telecomanda in mana, band ciocolata calda, adulmecand mirosul de portocale si scortisoara care pluteste in aer si totodata, admirand flacara suava a lumanarilor parfumate. Este tare placut! Iti creaza o stare de melancolie si de aduceri-aminte despre vremurile de demult, cand mami si mamaia ma dadeau cu forta afara din casa pentru a ma zbengui cu copiii in zapada. De atunci s-a vazut ca nu prea imi placea iarna, pentru ca in cel mult jumatate de ora, imi paraseam gasca de prichindei imbujorati si veneam la geam strigand in disperare sa ma primeasca in casa! Se amuzau tare mult pe seama mea. Nu intelegeau cum de nu sunt incantata, la fel ca toti ceilalti copilasi, de neaua cea pufoasa! De fapt, chiar acum scriind, mi-am dat seama ca, de fapt, ador iarna, dar numai din interiorul casei sau mai precis al bucatariei!

           Probabil ca va intrebati ce legatura are toata povestea de mai sus cu vita la gratar! Cred ca niciuna! Doar ca asta am simtit sa scriu! Cred ca Magic FM, cu colindele sale de decembrie, mi-au transmis acesta stare!

           Vita a devenit una din carnurile noastre preferate in ultimul timp! Asta pentru ca incercam sa adoptam un stil de viata mai sanatos. Ma inspir foarte mult din scrierile lui Adi Hadean. De fapt, cam de la el am invatat sa gatesc vita. Sau mai bine zis anumite parti ale vitei, cum ar fi vrabioara. Pe multi ii inspaimanta gandul de a o gati si adopta inca inainte de a incerca, ideea ca nu le place carnea de vita, ba ca este „atoasa”, ba ca nu ar putea servi carne in sange. Am incercat sa le explic catorva ca rosul acela din mijloc nu este sange. Insa, din pacate, pana acum, nicio sansa de izbanda!

            Sa va zic despre vrabioara mea! Nu am cantitati exacte, pentru ca am facut-o dupa cum am simtit. Pentru o portie am folosit o bucata de vrabioara de vita cam cat o palma, groasa cam de doi centimetri! Am marinat-o o zi intreaga in ulei de masline, vin rosu, o bucatica de ceapa, cimbru, sare si piper.

           Inainte de a o prepara am scos-o din marinada si am lasat-o la temperatura camerei cam o jumatate de ora. Am incins bine o tigaie de fonta, pe care am uns-o cu foarte putin ulei de masline si am fript carnea nici mai mult, nici mai putin de 4 minute pe fiecare parte. Nu este nevoie sa o intoarceti de mai multe ori.

pic

       PicMonkey Collage

  Asezati carnea fripta pe un tocator de lemn si acoperiti-o cateva minute cu folie de aluminiu. Timp in care va puteti ocupa de salata. Pentru aceasta am folosit o mana de rucola, una de salata eisberg, cateva boabe de rodie, cateva cubulete de blue cheese, iar pentru dressing zeama de lamaie amestecata cu putin ulei de masline, sare si piper. Intru-un bol amestecam toate ingredientele salatei, apoi feliem vita si a o asezam peste salata.

pic2

       pic3

 Simplu, bun si extrem de rapid!

Enjoy!  

3 responses »

  1. Buna ziua

    As dori sa va contactez pentru un schimb de guest posturi sau linkuri, daca este posibil. Daca sunteti interesata, va astept cu un email la adresa din semnatura.

    Multumesc si o zi placuta!

    Răspunde
  2. arata atat de bine atat salata cat si friptura! cred ca a fost o masa pe cinste!

    Răspunde
    • Asa este! A fost o masa delicioasa si sanatoasa! Incerc sa gasesc o cale de mijloc intre sanatos si gustos, pentru ca, de obicei, ce-i place romanului, nu este tocmai sanatos!

      Răspunde

Lasă un răspuns

