Posted on

TARTĂ CU CREMA DE VANILIE ŞI CĂPŞUNE

         Cu aceasta tartă delicioasă mi-am răsfăţat musafirii de Sfinţii Constantin şi Elena. Au fost foarte încântaţi atât de aspect, dar mai ales de gust.

       Înainte de a o prepara, am citit o mulţime de reţete pentru crema de vanilie. Perfectă mi s-a părut cea de pe www.pastaidevanilie.ro. Şi credeţi-mă pe cuvânt, că n-am dat greş. A fost super gustoasă, aromată, foarte bine închegată, de o consitenţă care nu mi-a dat deloc bătăi de cap şi marturisesc că  aveam emoţii din acest motiv. Nu aş fi vrut să-mi tai tarta în faţa musafirilor, iar crema să se prelingă, pentru mine aspectul având o importanţă majoră.

        Ingrediente:

Pentru blat:

  1. – 300 gr. făină,
  2.  – 125 gr. zahăr,
  3. – 150 gr. unt,
  4. – 2 ouă,
  5. – coaja de la o jumătate de lămâie,
  6. – un praf de sare.

Pentru crema de vanilie:

  1. – 500 ml. lapte ,
  2. – 5 gălbenuşuri,
  3. – 5 linguri de zahăr,
  4. – 3 linguri de amidon,
  5. – 50 gr. unt,
  6. – 1 păstaie de vanilie.

Pentru ornat:

  1. – 500 gr. căpşune.

              Aluatul pentru tartă l-am pregatit exact cum îl fac eu de obicei şi nu m-a dezamagit niciodată. Reţeta o puteţi găsi aici.

            Iar pentru cremă am respectat în mare parte reţeta de pe www.pastaidevanilie.ro

            Am amestecat cu mixerul gălbenuşurile cu zahărul, apoi am adăugat amidonul şi am continuat mixarea pentru câteva secunde.

           Separat am pus într-o crăticioara laptele la încalzit. Am adăugat în el păstaia de vanilie, despicată pe mijloc şi seminţele din ea adunate cu lama cuţitului. Am lăsat pe foc până cand laptele s-a infierbântat, însă fără a atinge punctul de fierbere. Apoi am adăugat laptele puţin câte puţin peste gălbenuşuri, mixând continuu.

        Am pus crăticioara pe aragaz, la foc mic, amestecând cu o lingură de lemn. Când a căpătat consitenţa unei budinci, oprim focul si adăugăm untul. Amestecăm până acesta se topeşte.

        Lăsăm crema să se racească, iar când mai este doar puţin calduţă o turnăm în aluatul de tartă copt. Aşezam deasupra felii de capşune şi lăsăm la frigider câteva ore sau cât rezistaţi ispitei. Em am lasat-o peste noapte, iar crema a fost de nota 10.

        Peste capşune, puteti adăuga miere sau gelatina. Eu am preferat s-o las simplă!

 

Poftă bună!!!

Un răspuns »

  1. Maria Stratulat

    Wow ce suuper arata!

    Răspunde

Lasă un comentariu