Posted on

QUICHE CU CIUPERCI

             Nu de foarte mult timp am descoperit tipul asta de placinta frantuzeasca, insa chiar din primele imagini m-a cucerit. Iar dupa ce am gustat varianta cu ciuperci, gatita in weekend-ul trecut, atat eu cat si Lucian ne declaram fanii quiche-ului.

            Nu este foarte complicat de pregatit, insa ai nevoie, totusi, de putina rabdare. Dar cum rabdarea este principala mea virtute, nu am avut nicio problema si in mod sigur voi incerca si alte umpluturi. Deja ma gandesc la cea cu somon afumat!! Cred ca este la fel de gustoasa.

             Ingrediente:

Pentru blatul fraged:

  1. – 250 gr. faina,
  2. – 150 gr. unt,
  3. – 1 ou,
  4. – 2 linguri apa rece,
  5. – 1 praf de sare.

Pentru umplutura:

  1. – 500 gr. ciuperci,
  2. – 1 fir praz,
  3. – 200 ml. smantana (eu am avut o smantana adusa din Italia cu aroma de ciuperci, dar si cea simpla este la fel de potrivita),
  4. – 3 oua,
  5. – o jumatate ardei gras rosu,
  6. – 100 gr. cascaval,
  7. – 3 linguri ulei de masline,
  8. – o lingurita de amestec de oregano, busuioc, cimbru, rozmarin (eu am pregatit in casa de mine acest amestec de condimente uscate si imi este de mare folos) sau puteti renunta la unele din ele dupa cum va place,
  9. – 2 fire de marar verde,
  10. – sare si piper dupa gust.

         

           Am inceput cu pregatirea blatului. Astfel, am amestecat in robot faina si untul rece, taiat cubulete. Apoi am adaugat peste acest mix, oul si apa rece si le-am incorporat cu rapiditate, dand forma unei bile pe care am asezat-o in folie de plastic si am lasat-o sa se adihneasca in frigider pentru minim o jumatate de ora.

         Intre timp am pregatit umplutura.

         Intr-o tigaie am adaugat uleiul de masline si am calit usor partea alba a prazului, taiata fideluta. Cand aceasta s-a inmuiat binisor, am adaugat si cipercile curatate si taiate felii, sare, piper si restul condimentelor. Am dat focul la mic si le-am lasat acolo pentru aproximativ 10 minute timp in care a secat toata apa lasata din ciupercute. La sfarsit am oprit focul si le-am lasat la racit.

           Din coca rece am intins o foaie, pe care am asezat-o intr-o tava cu peretii detasabili, unsa cu unt, cu diametrul de 28 cm. Am intepat blatul cu furculita in mai mult locuri si am asezat ingredientele  in urmatoarea ordine: cascavalul ras, ciupercile si prazul, ouale batute bine si amestecate cu smantanta, fasii subtiri de ardei gras rosu si putin marar verde tocat marunt.

          Apoi am inlaturat excesul de coca si am introdus tava in cuptorul incins in prealabil pentru aproximativ 40 minute, pana cand s-a intarit la suprafata.

       

 Inainte de a fi servita trebuie lasata la rece, pentru a putea fi taiata cu usurinta.

                                                                Enjoy!!!

Cu aceasta reteta particip la concursul DelimanoChefs. Daca va place ma puteti vota aici.

Un răspuns »

  1. mhhhhhhhhhhhh…da ‘ bine mai arata!!!poate ma hotarasc si eu sa o prepar!:)

    Răspunde
  2. Arata delicios! Sigur o voi incerca!

    Răspunde

Lasă un comentariu