RSS Feed
Posted on

RATA PE VARZA

pic

         O reteta preparata cu mai mult timp in urma… pe care, nu stiu cum, dar nu mi-am gasit timpul s-o postez. Azi mi-am facut curaj, iar in timp ce scriam ingredientele si ma uitam la numeroasele poze, mi-am amintit cum, intr-o dupa-amiaza, ajunsa acasa de la birou, ma trezesc pe masa din bucatarie, cu vreo trei rate durdulii care ma asteptau nerabdatoare sa fie gatite! Cand ii cer socoteala lui Lucian… ce credeti ca-mi spune el? Ei bine, cica a luat aminte la ceea ce ii tot zic eu de cativa ani incoace: „iubitule, sa nu spui ca sunt cheltuitoare… eu nu ratez nicio reducere!!!” :)))  Si uite-asa, se pare, ca n-a ratat nici el reducerea si a cumparat nici mai mult nici mai putin de trei rate. Una a cazut in sarcina lui. Dar marturisesc ca s-a descurcat admirabil pregatind un piept delicios rumenit in mirodenii, servit cu sos de fructe de padure si piure de mazare… I-a iesit de minune, n-am ce obiecta… insa bun ca rata pe varza parca tot n-a fost! Prin urmare, doua din cele trei rate au sfarsit pe varza, una pe vaza dulce, iar cealata pe varza murata… N-as putea spune care a fost mai gustoasa, pentru ca parerile au fost impartite. Mie mi-a placut cea pe varza dulce, iar lui Lucian cea pe varza murata. Cred ca n-ar fi rea nici cea facuta cu un mix de dulce si murata!

Cea pe care v-o prezint acum a fost cea cu varza murata.

Ingrediente:

  1. –  o rata (a mea a cantarit 2,3 kg),
  2. – 2 verze murate medii,
  3. – 4 linguri pasta de tomate,
  4. – 2 cepe,
  5. – 2 morcovi,
  6. – 1 lingura paprika afumata,
  7. – 2 linguri ulei de masline (pentru uns tava),
  8. – cimbru, foi de dafin, rozmarin, salvie, dafin (am pus cam din toate mirodeniile uscate din bucataria mea),
  9. – sare si piper,
  10. – marar si ardei iute.

Spalam bine varza, o tocam fideluta si o amestecam cu ceapa si morcovul taiate cubulete. Asezam varza intr-o tava cat mai intinsa, pentru a nu avea un strat gros, astfel incat aceasta sa se poata rumeni cat mai bine. Pe deasupra turnam pasta de tomate dizolvata in 250 ml apa calduta, 2-3 frunze de dafin si piper proaspat rasnit.

pic3

Trecem la runda a doua: rata. O spalam, introducem in interiorul ei rozmarin, salvie si cimbru uscate si apoi o masam bine cu paprika afumata, cimbru, sare si piper.

pic2

Asezam rata pe varza, acoperim bine tava cu folie de aluminiu si o introducem in cuptorul incins, la foc mediu, pentru aproximativ doua ore. In tot acest timp varza se va inabusi in grasimea topita a ratei, capatand o aroma minunata. Iar carnea se va fragezi asa de bine, incat va cadea singura de pe oase!

Dupa ce s-au scurs cele doua ore, inlaturam folia, insa tava mai ramane in cuptor pentru apoximativ o jumatate de ora, sau pana se rumeneste bine, bine.

Servim cu marar verde si ardei iute!

pic4

pic1

 Enjoy!!!

Lasă un răspuns

