RSS Feed
Posted on

PUI TANDOORI MASALA

pui tandoori

                Cu siguranta este cea mai condimentata mancare din lume! Da, v-ati prins…despre mancarea indiana vorbeam!! Dar, aproape la fel de sigura sunt, ca nu este pe gustul romanului…care, in general foloseste sarea si piperul, sau uneori mai cumpara mixurile de condimente specializate pe un fel de mancare, condimente care de fapt contin in proportie de 60% – SARE …  :(

Insa, daca aveti putin curaj si doriti sa va binecuvantati papilele gustative cu o explozie de arome, nu ezitati sa va achizitionati ceva condimente indiene. Eu mi-am facut stocul, asta vara, in scurta mea vacanta la Londra. Eiii… si-acum sa te tii bine – cand m-am vazut in fata rafturilor ticsite cu tot felul de condimente, am aruncat in cos fara numar… Ba chiar, am observat acasa ca am cumparat doua cutii de ghimbir pudra, dar de marci diferite. Habar n-am ce voi face cu atata!!!😀

Desi aveam cam tot ce-mi trebuie pentru a-mi aduce in bucatarie arome indiene, totusi nu am avut curajul! Primul impuls de a pregati mancare indiana l-am avut o data provocarea lansata de Good Food, aceea de a pregati o placinta masala de pui… Si cum pregatirea oricarei retete reprezinta o provocare pentru mine, nu am ezitat sa ma inscriu. Bine am facut, pentru ca astfel am descoperit un tip de mancare divin, plin de arome si totodata foarte sanatos… Asa ca am trecut la pasul urmator si am cautat pe net cateva retete indiene de baza. M-am oprit la Chicken Tandoori, Chicken Tikka Masala (reteta lui Jamie mi se pare perfecta, asa ca pe aceasta o voi urma … dar numai dupa ce imi voi achizitionat uleiul de arahide), Butter Chicken, iar ca desert Mango Lassi (l-am preparat deja; delicios si racoritor, dar nefiind multumita de poze, nu l-am postat) si chiar azi am descoperit o noua reteta, cu mii de calorii, dar cred ca si foarte gustoasa – Gulab Jamun!

Astazi insa, va voi povesti despre puiul fraged si super aromat Tandoori Masala, insotit de orezul Basmati de la Uncle Ben’s, imbogatit cu cu ceva arome si fulgi de migdale crocanti. Off… ce pofticioasa sunt… imi ploua-n gura, doar amintindu-mi cat de bun a fost!

Ingrediente pentru doua portii:

  1. 1 piept de pui,
  2. 250 gr. iaurt gras (eu am gasit un mix de iaurt de oaie, bivolita si vaca; daca nu ma insel se numea Cedra, produs de Napolact),
  3. 2 linguri de condiment Tandoori Masala (daca nu aveti mixul de condimente, il puteti prepara si singuri acasa; al meu continea urmatoarele ingrediente: coriandru, schinduf, ceapa pudra, piper negru, chilli, usturoi pudra, scortisoara, chimion, ghimbir, cuisoare, dafin, nucsora, cardamon, pudra de telina)
  4. 1 lingurita pudra de ghimbir (l-am adaugat pentru un plus de aroma, chiar daca mix-ul de mai sus continea deja ghimbir),
  5. zeama unei jumatati de lamaie,
  6. 4 catei de usturoi,
  7. 1 punga de orez Basmati UnclesBen’s – 125 gr.,
  8. 1 pastaie de cardamon negru,
  9. 1 pastaie de cardamon verde,
  10. 3 cuisoare,
  11. 1 baton de scortisoara (scortisoara mea arata mai nerafinat, adica exact ca o scoarta de copac – achizitie tot de la Londra🙂, ca pe la noi nu am gasit asa ceva),
  12. 2 linguri fulgi de migdale,
  13. sare.

Am taiat pieptul de pui in doua bucati egale si l-am marinat in iaurtul amestecat cu zeama de lamaie, usturiul pasta, condimentul tandoori masala si pudra de ghimbir, pentru aproximativ 8 ore, adica programul meu de lucru. Mi-am propus sa il pregatesc cu o zi inainte, asa ca in dimineata zilei urmatoare, inainte de a pleca la birou, am pus puiul la marinat, procedura care nu a durat mai mult de 10 minute… iar seara cand m-am intors, doar l-am aruncat la cuptor pentru aproximativ o ora, intre timp am fiert orezul siiii … gata cinaaa…

PicMonkey Collage

Asadar, am scos puiul din iaurt si l-am asezat intr-o tava fara a o unge cu ceva, pe care am introdus-o in cuptorul incins, dupa cum am zis mai sus, pentru aproximativ o ora.

IMG_8013

Dar punctul meu de reper a fost rumenirea carnii la suprafata.

IMG_8036

Intre timp, am prajit fulgii de migdale intr-o tigaie neunsa…

IMG_8023

 

Apoi am fiert punguta de orez timp de 20 minute, in multa apa, in care am aruncat un un praf de sare, pastaile de cardamon, scoarta de scortisoara🙂 si cuisoarele.

PicMonkey Collage1

Am scos pieptul de pui din cuptor, iar dupa ce l-am lasat sa rasufle usurat ca  a scapat din sauna cuptorului i-am venit de hac cu un cutit, feliindu-l. L-am asezat peste orezul aromat si am presarat deasupra fulgi de migdale…

pui tandoori2

Finalul: deliciooos!!! Mai vrea cineva?

pui tandoori1

Enjoy!!!

 

2 responses »

  1. hhhmmmm, ce bine arata, ce culoare vie are si apetisanta, de indeamna sa il savurezi cu placere🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

