RSS Feed
Posted on

PLACINTA MASALA DE PUI

IMG_7366

              – Esteeee…. altceva!!!! Un milion de arome mi-au inundat gura!!! Da.. chiar este delicioasa!! – acestea au fost cuvintele sotului meu, in timp ce degusta aceasta minunatie de preparat indian, in timp ce eu asteptam nerabdatoare verdictul, pentru ca… da, el este criticul meu culinar!

                Asadar, draga Good Food, multumesc din suflet pentru provocarea lunii noiembrie. Iti garantez ca ne-am indragostit iremediabil, atat eu cat si sotul meu, de minunatele mirodenii indiene. Asta vara, am poposit cateva zile la Londra si nu am putut rata ocazia de a-mi achizitiona cateva condimente specific indiene. Le-am tinut bine ascunse in sertar, neavand curajul de a le folosi. Dar cand am vazut reteta asta, mi-am luat inima in dinti si le-am scos la lumina. Le-am incurajat sa zburde voioase in tigaia incinsa pentru a-mi innobila preparatul cu aromele lor divine. Ce-i drept arome care pot insemna cam mult pentru gustul romanului. Weekend-ul viitor voi testa gustul prietenilor ce vor veni la noi la masa, pentru ca din toate ingredientele din revista mi-ai iesit doua tavi de placinta. Pe una am congelat-o, asa cum voi v-ati sfatuit cititorii. Asa ca Iulia, George, Paulina si Gabi…. tineti-va bine… ori va va placea… ori ne vom comanda o pizza!🙂

Ingrediente:

  1. – 2 linguri de ulei,
  2. – 4  bucati piept de pui, fara os si piele,
  3. – 2 cepe,
  4. – 1 bucata de ghimbir de marimea unui deget,
  5. – 3 catei usturoi,
  6. – 2 linguri pudra de curry,
  7. – cate 2 lingurite de coriandru macinat, chimion macinat si seminte de mustar (eu nu am avut decat pudra de mustar, iar coriandrul si chimionul au fost transformate in pudra cu ajutorul mojarului)
  8. – 2 lingurite otet de vin al sau rosu
  9. – 2 lingurite de zahar alb/brun
  10.  – 2 conserve a cate 400 gr. rosii tocate,
  11. – 150 ml. lapte de cocos,
  12. – 1 ardei rosu mare,
  13. – 1 ardei verde mare,
  14. – frunzele unei jumatati de legatura de coriandru.

Pentru topping:

  1. – 1,5 kg. cartofi fainosi,
  2. – 150 ml. lapte de cocos,
  3. – 1 lingurita de turmeric,
  4. – zeama unei lamai,
  5. – 1 legatura de ceapa verde,
  6. – tulpinele unei jumatati de legatura de coriandru,
  7. – 1 lingurita de seminte  de ceapa sau negrilica.

IMG_7289

Am inceput cu cartofii. I-am curatat, spalat, taiat in bucati mari si i-am fiert aproximativ 15 minute.

Intre timp, am spalat legumele si am tocat ceapa marunt, iar ardeii grosier.

Am incins o lingura de ulei si am rumenit bucatile mari de piept de pui pe ambele parti. Le-am scos intr-o farfurie si in aceeasi cratita am adaugat restul de ulei si am calit usor ceapa, ardeii, gimbirul ras si usturoiul strivit. Am adaugat curry-ul, coriandrul, chimionul si semintele de mustar macinate si am mai gatit cateva minutele, la foc mic, amestecand continuu.

PicMonkey Collage (3)

Apoi, am adaugat peste legume otetul, zaharul, rosiile si laptele de cocos. Am fiert in continuare la foc mic aproximativ 10 minute.

Intre timp s-au fiert cartofii, pe care i-am scos din apa fierbinte si i-am lasat la scurs, pentru a elimina surplusul de apa.

Am feliat si pieptul de pui grosier, pe care l-am adaugat in vas si am mai lasat la fiert inca vreo 20 minute.

IMG_7334

Cand sosul s-a mai redus, am oprit focul, am asezonat cu sare dupa gust si am presarat frunzele de coriandru tocate.

IMG_7336

Am continuat cu toppingul. Astfel, am pasat cartofii si i-am amestecat cu turmericul, laptele de cocos, zeama de lamaie, tulpinile de coriandru, ceapa verde tocate tocate marunt si am asezonat cu sare dupa gust.

IMG_7341

Am transferat masala in doua tavi si am asezat deasupra ei piureul de cartofi peste care am presarat seminte de ceapa.

IMG_7343 (1)

Pe una am congelat-o si dupa cum v-am povestit mai sus, o vom servi saptamana viitoare, iar pe cealalta am copt-o aproximativ 30 de minute.

IMG_7356

Rezultatul a fost neasteptat de bun! Gustul dulce – acrisor – iute ne-a cucerit defintiv! Asadar, draga Good Food, astept cat mai multe retete indiene pe paginile tale. Le voi citi si prepara cu mare placere!

IMG_7360

IMG_7387

Enjoy!!! 

7 responses »

  1. am sa incerc si eu mancarea asta cand ma voi intoarce acasa daar…ar fi o problema ;eu nu ma prea impac cu gustul coriandrului.Crezi ca l-as putea inlocui cu altceva?

    Răspunde
  2. Buna! Unde ai gasit coriandru si cu tulpini ?

    Răspunde
  3. mmmmm, ce bine arata si apetisant de buna, iti da impulsul sa o devorezi fara sa te gandesti, imi place cum a iesit si merita incercata🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

