RSS Feed

Supă-cremă de cartofi

Posted on

SUPĂ-CREMĂ DE CARTOFI

IMG_1505

            V-am făcut poftă cu reţeta asta pe Facebook de acum vreo 3 săptămâni şi nici până acum nu am avut timp sau chef  :) să scriu cum am preparat-o. Chiar şi ieri, deşi a fost sâmbătă, mi-am petrecut aproape toată ziua la birou. Însă, duminica este zi de repaus pentru toată lumea şi după un ospăţ de zile mari cu ciorbă de peşte, peşte la cuptor, peşte la grătar, peşte rasol, apoi super desertul meu preferat – tartă de lămâie şi bezea şi un pui zdravăn de somn, uite-mă acum în faţa calculatorului, gata să vă dezvălui reţeta mea.

Ingrediente:

  1. – 1 kg. cartofi,
  2. – 1 ceapă,
  3. – 1 morcov,
  4. – 1 ţelină mică,
  5. – 1 păstârnac,
  6. – 1 cub de unt,
  7. – supă de pasăre (nu vă pot spune clar cât am folosit, dar cred că aproximativ 1 l.; diferenţa am completat-o cu apă)
  8. – 250 ml. smântână grasă,
  9. – 100 gr. bacon.
  10. – 5-6 felii de pâine şi încă 1 cub de unt pentru crutoane,
  11. – sare după gustul fiecăruia.

Prea mult nu am descris, pentru că se face atât de simplu, încât oricine, oricât de anti-talent ar fi în ale bucătăritului, nu are cum da greş cu această reţetă.

Aşadar, curăţăm legumele şi le fierbem acoperit, la foc mic, în supă de pasăre. După cum am scris mai sus, am folosit aproximativ 1 l. de supă şi am completat cu apă până ce legumele au fost acoperite.

Când s-au fiert, scurgem jumătate din lichid, pe care îl folosim în funcţie de consistenţa pe care dorim să o dăm supei. Apoi, cu blenderul vertical  pasăm legumele. Omogenizăm pasta rezultată cu untul,  smântână şi sare după gust, iar dacă este nevoie mai adăugaţi puţină supă. Amestecaţi energic.

PicMonkey Collage

Se serveşte caldă, cu feliuţe subţiri de bacon rumenit şi crutoane. Dacă vreţi să pregătiţi singuri crutoanele, tăiaţi feliile de pâine cubuleţe şi rumeniţile în puţin unt.

PicMonkey

Rezultatul a fost delicios!

În familia noastră nu prea se serveau supele-creme, decât foarte rar. Am mai încercat o dată una de roşii, care a fost de-a dreptul necomestibilă🙂 şi dacă îmi amintesc eu bine, cred că şi una de mazăre, care a fost bunicică, însă cea de cartofi m-a cucerit. Cu siguranţă voi mai încerca şi alte tipuri de supe-creme! Poate îmi mai daţi şi voi idei!

Poftă bună!

About Elena

Gatitul ma relaxeaza, ma deconecteaza de toate problemele. Oricat de obosita ajung acasa dupa o zi extenuanta, de gatit tot am chef. Asa ca, m-am gandit sa impart si cu alte persoane retele mele, sa primesc sfaturi, critici, dar si aprecieri, bineinteles :-).

3 responses »

  1. eu vreau sa incerc supa crema de ciuperci….am sa te anunt cum a iesit…;)

    Răspunde

Lasă un răspuns

