RSS Feed
Posted on

PANCAKES

               In conceptia mea, cu cat clatitele erau mai subtiri, cu atat erau mai bune.  Dupa ce am pregatit aceste pufosenii de clatite americane, mi-am cam schimbat parerea si marturisec sincer ca am ramas profund indragostita de ele. Au fost delicioase, atat cele cu fructe de padure, cat si cele cu sos caramel si banane.

            Ingrediente:

Pentru clatite:

  1. – 450 gr. faina,
  2. – 70 gr. zahar,
  3. – 2 pliculete praf de copt,
  4. – 25 gr. unt,
  5. – 3 oua,
  6. – 450 ml. lapte.

           Amestecam ingredientele uscate, respectiv faina, zaharul si praful de copt. La fel procedam si cu cele umede, pe care le mixam cu un tel. Apoi turnam treptat ingredientele uscate peste cele umede, mixand continuu.

          Intr-o tigaie bine incinsa si unsa cu foarte putin unt, turnam un polonic de aluat incercand sa ii dam forma rotunda. Cand incep sa apara bule la suprafata, intoarcem clatita si pe partea cealalta. O mai lasam maxim un minut. La fel procedam pana terminam tot aluatul. Mie mi-au iesit 10 clatite + 1 foarte mica.

Pentru sos caramel:

  1. – 100 gr. unt,
  2. – 250. gr. zahar,
  3. – 200 ml. frisca lichida,
  4. – 1 praf de sare,
  5. – 1 lingurita esenta de vanilie.

             Intr-o craticioara topim zaharul. Peste el adaugam untul (acesta trebuie sa aiba temperatura camerei). Amestecam timp de aproximativ trei minute pana acestea se omogenizeaza . Apoi adaugam si frisca lichida si amestecam energic timp de inca trei – patru minute. Oprim focul, adaugam praful de sare si esenta de vanilie.

Pentru clatitele cu fructe de padure:

  1.  – 300 gr. fructe de padure congelate,
  2. – 200 ml. sirop de fructe de padure (eu l-am cumparat din Auchan, produs de Plafar).                                                                                                          Am turnat peste fructele congelate siropul si le-am lasat o noapte in frigider. In tot acest timp ele s-au decongelat si s-au imbibat cu dulceata siropului.

             Un desert de weekend minunat. O sa-l repet cu siguranta. Si poate pana data viitoare imi voi achizitiona si eu siropul de artar ca sa pot respecta reteta traditionala.

Enjoy!

7 responses »

  1. si eu am mai facut clatite dar nu imi ies asa!!!o sa incerc cu siguranta si reteta asta!

    Răspunde
  2. Arată minunat, iar rețeta e foarte bine documentată🙂

    Răspunde
  3. De multa vreme tot caut o reteta buna de clatite americane si pana acum nu am gasit. Tocmai am incercat-o pe asta si e cea mai buna ! Multumesc mult🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

