RSS Feed
Posted on

PRAJITURA CU MOUSSE DE CIOCOLATA

                Dupa atatea zile in care nu am mai postat nimic, pentru ca ma fost plecati de pe 25 decembrie pana pe 1 ianuarie, revin cu delicioasa prajitura pregatita pentru masa de Craciun. A fost foarte apreciata de toti cei care au gustat-o.

Ingrediente:

Pentru blat:

– 3 oua,

– 100 gr. zahar,

– 50 gr. unt,

– 100 gr. ciocolata cu lapte,

– 50 gr. faina,

– 6 plicuri zahar vanilat,

– 100 gr. migdale tocate.

Pentru mousse:

– 2 oua,

– 360 ml. lapte,

– 100 gr. ciocolata neagra,

– 250 ml. frisca lichida,

– 1+ 1/2 plic gelatina,

– 2 linguri amidon,

– 4 linguri zahar.

Pentru glazura:

– 200 gr. ciocolata neagra,

– 50 gr. cacao,

– 10 linguri apa,

– 4 linguri zahar,

– 50 gr. unt.

                   Pentru prepararea blatului, am inceput cu separatul oualor. Apoi, am frecat galbenusurile cu zaharul vanilat pana am obtinut o crema groasa.

                   Separat se mixeaza untul tinut la temperatura camerei cu o lingura de lapte fierbinte.

                     Cel de-al doilea mix se incorporeaza in primul, dupa care se adauga cicolata topita la bain-marie, o lingura de apa si faina.

                 In toata aceasta compozitie se incorporeaza cele trei albusuri batute spuma cu cele 100 gr. zahar,

 apoi migdalele tocate.

                    Am turnat aceasta compozitie intr-o tava dreptunghiulara, in care am asezat in prealabil hartie de copt si am copt-o in cuptorul preincalzit 20 minute la foc mediu.

                  Pentru mousse, am amestecat amidonul cu zaharul si ouale batute. Am turnat laptele si am fiert compozitia la bain-marie amestecand continuu pana la ingrosare.

                 Separat am topit ciocolata la bain-marie si am adaugat-o peste compozitia cu amidon. Apoi, am luat-o de  pe foc si am lasat-o sa se mai raceasca, atat cat sa fie putin calduta.

                La final am adaugat gelatina inmuiata in apa rece, conform instructiunilor de pe pachet si frisca batuta.

                     Am taiat blatul in doua, pe lungime si am asezat in tava in care l-am copt, astfel: o foaie de blat, jumatate din mousse, iarasi o foaie de blat si restul de mousse.

                    Se lasa la frigider pentru cel putin trei ore, dar eu am lasat-o pana a doua zi. Am taiat-o  si am turnat peste fiecare in prajiturica in parte glazura calduta, preparata astfel: se fiebe apa cu zaharul pentru vreo cinci minute, apoi adaugam in acest sirop ciocolata si cele 50 gr. de cacao, iar dupa ce le-am amestecat bine am adaugat si untul.

                                      

Lasă un răspuns

