RSS Feed
Posted on

TARTA CU URDA SI SOS DE FRUCTE DE PADURE

               Am ales acest desert racoritor si simplu de facut, neavand chef sa-mi petrec prea mult timp in bucatarie intr-o zi asa de insorita de duminica. Asa ca, mi-am rasfoit cartile de bucate si m-am oprit la aceasta tarta, mai ales ca aveam toate ingredientele, mai putin gelatina. Dar am rezolvat rapid si problema asta printr-o fuga la magazinul nostru de cartier.

             Ingrediente:

Pentru blat:

  – 120 gr. biscuiti uscati,

  – 100 gr. unt,

  – 2 linguri de cacao,

  – 1 lingura zahar pudra.

Pentru crema:

  – 300 gr. urda proaspata,

  – 120 gr. dulceata de visine (reteta era cu gem de zmeura, dar cum n-am avut am folosit dulceata facuta de soacra mea si oricum nu cred ca m-ar fi incantat prea tare samburii din gemul de zmeura),

  – 1 lingura zahar pudra,

  – 1 plic de gelatina – 10 gr.,

Pentru sos:

  – 200 gr. fructe de padure congelate,

 – 2 linguri zahar brun.

               Reteta din care m-am inspirat nu continea si acest sos, dar fara el mi s-a parut ca tarta n-are farmec. A fost detaliul care a facut diferenta.

              Si acum sa trecem la modalitatea de preparare – am pasat bine biscuitii si am adaugat peste ei cacaua, zaharul pudra si untul topit.  Am amestecat totul foarte bine si am asezat blatul intr-o tava cu pereti detasabili, intr-un strat uniform, apasand cu o lingura. Am lasat forma la frigider pana crema a fost gata.

             Pentru crema, am mixat bine cu blender-ul dulceata cu urda si zaharul. Am adaugat si gelatina topita in 100 ml. apa si incalzita usor la bain-marie.

             Apoi, am asezat aceasta crema peste blatul de biscuiti. Am lasat tarta sa se odihneasca la frigider pentru aproximativ o ora.

            In acest timp am pregatit si sosul: in primul rand am cantarit 200 gr. de fructe de padure.

           Apoi, am pus pe flacara foarte mica fructele congelate impreuna cu cele 2 linguri de zahar brun si am amestecat continuu pana ce s-a topit zaharul.

            Am  mai lasat sosul pe foc vreo 2 minute, apoi i-am dat timp sa se odihneasca pe balcon, la rece.

           A iesit un adevarat deliciu culinar. Nu ca ma laud, dar noroc ca am avut ideea cu sosul de fructe de padure. Fara el ar fi fost o tarta banala!!

            Daca nu aveti timp s-o incercati, savurati-o privind imaginile mele:

ENJOY!!!

Cu aceasta reteta particip la concursul Delimanochefs. Daca va place ma puteti vota aici.

Lasă un răspuns

