RSS Feed
Posted on

TIRAMISU

         Cum ieri am avut musafiri (cumnatica, sotul ei si fetita lor Ana – Maria),  m-am gandit sa pregatesc pentru ei,  un Tiramisu clasic, mai ales ca aveam de ceva timp in frigider o cutie de Mascarpone si asteptam momentul potrivit sa o folosesc.

Ingrediente:

– 250 gr. piscoturi,

– 250 gr. Mascarpone,

– 250 ml. cafea,

– 1 lingura whisky,

– 5 oua,

– 150 gr. zahar,

– 2 plicuri praf frisca.

              Pentru inceput am pregatit 250 ml. de cafea pe care am dat-o pe balcon pentru a se raci cat mai repede. Dupa ce s-a racit am adaugat in ea si lingura de whisky.

             Apoi am separat galbenusurile de albusuri si am batut cu mixerul galbenusurile, adaugand treptat si zaharul. Am mixat pana ce acesta s-a topit.

             Cand galbenusurile  mixate cu zaharul au ajuns la consistenta unei creme, am adaugat branza Mascarpone si am continuat mixarea pentru inca un minut.

             Apoi am adaugat si albusurile bautute spuma si le-am incorporat, cu mare atentie si cu miscari cat mai lente, in restul compozitiei, folosind o spatula de plastic.

 

                 Si acum, SURPRIZA!!!!! Crema mea s-a inmuiat ingrozitor. Am facut de foarte multe ori Tiramisu, dar niciodata n-am patit asa ceva. Bineinteles ca m-am panicat la inceput, dar noroc ca mi-am amintit un truc al unui bucatar pe care l-am urmarit intr-o emisiune culinara la Acasa TV – praful de frisca.

           Asa ca am tras repejor o fuga la magazin si am cumparat 2 plicuri de praf de frisca pe care le-am adaugat in compozitia mea si am mixat pentru vreo 5 minute. Si da, crema mea s-a reparat! Am rasuflat usurata!!

           Daca tot am rezolvat problema asta, am trecut la pasul urmator, si anume insiroparea piscoturilor in cafea. Prin urmare, am trecut fiecare piscot prin cafea, cu rapiditate, pentru a nu se inmuia prea tare si am asezat un prim start de piscoturi intr-un vas de yena dreptunghiular.

           Peste ele am adugat jumatate din crema si am cernut peste aceasta cacao. A urmat un alt strat de piscoturi, crema si la final cacao din belsug.

          Am lasat prajitura la frigider pentru vreo trei ore. As fi lasat-o mai mult dar mi-au sosit musafirii si a trebuit s-o servesc.

        

                

             Imposibil sa nu va fi facut pofta!!!

                                                                       Enjoy!

2 responses »

  1. vai,cat de bun a fost!:)mhhhhh..mai vreau!:)

    Răspunde

Lasă un răspuns

