RSS Feed
Posted on

SUPA DE PUI A LA GREC

Mergand pe principiul – nicio saptamana fara vreo supa sau  ciorbita, duminica asta am gatit supa de pui a la grec. Ca de obicei a iesit delicioasa.:-)

Ingrediente:

  1. –         1 piept de pui,
  2. –         1 morcov,
  3. –         putina telina,
  4. –         1 ceapa potrivita,
  5. –         zeama de la o lamaie – puteti adauga zeama de la o jumatate de lamaie si daca nu este suficient de acra mai adaugati in farfurie, dupa gust,
  6. –         2,5 l de apa,
  7. –          o cutie de smantana,
  8. –         2 lingurite de untura de gaina – de fiecare data cand am cate o gaina de la tara, adun grasimea si o topesc. O pastrez in frigider si o folosesc la supe si la piureul de cartofi. De data aceasta am folosit-o acum pentru ca pipetul de pui este cam fad. Cand fac supa cu alte bucati de pui, de exemplu pulpele, nu adaug untura de pasare.
  9. –         sare,
  10. –         patrunjel.

Am curatat legumele si le-am tocat foarte marunt.

Am fiert pieptul de pui intreg in cei 2,5 l de apa cu putina sare. Dupa ce s-a fiert, am scos pieptul, l-am tocat cubulete si am strecurat apa in care fiert.

In supa strecurata, am adaugat legumele si apoi le-am pus la fiert impreuna cu untura de gaina.

Cand legumele erau aproape fierte, am adaugat cubuletele de carne si zeama de lamaie si am mai lasat pe foc vreo zece minute.

Dupa cele zece minute, am luat supa de pe foc.

Intr-un castronel am varsat smantana, in care am adaugat supa fierbinte, putin cate putin si nu brusc pentru o nu se taia.

Am procedat asa, pana smantana a devenit foarte lichida. Apoi, am adaugat-o fara grija peste supa.

Am servit-o cu patrunjel verde tocat!

One response »

  1. am gustat si eu la tine, o prepari extraordinar de bine si e delicioasaaaaa!

    Răspunde

Lasă un răspuns

