RSS Feed
Posted on

PRAJITURA CU CREMA DE MASCARPONE

         Daca tot sarbatorim astazi Floriile, ce spuneti de aceasta prajitura delicioasa si simplu de preparat pentru a va primi musafirii?

Ingrediente:

Pentru blat:

- 5 oua,

- 5 linguri de zahar,

- 5 linguri de faina,

- 1 plic praf de copt,

- 1 lingura esenta de vanilie.

Pentru crema:

- 250 gr. mascarpone,

- 3 oua,

- 5 linguri zahar pudra,

- 150 gr. ciocolata neagra cu min. 75% cacao.

Pentru insiropat:

- 2 cesti de cafea rece.

 Incepem cu pregatirea blatului. Separam galbenusurile de albusuri. Mixam foarte bine albusurile. Apoi adaugam pe rand 5 linguri de zahar tos si continuam mixarea pana se topeste zaharul. Adaugam galbenusurile, mixand dupa fiecare. La fel procedam si cu faina pe care in prealabil am cernut-o si am amestecat-o cu praful de copt. La final adaugam extractul de vanilie.

Asezam aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Introducem tava in cuptorul incins in prealabil si lasam pandispanul la copt timp de aproximativ 15 minute. Dupa sfertul de ora facem proba cu scobitoarea, respectiv introducem o scobitoare in aluat si daca iese curata inseamna ca aluatul este copt.

Scoatem pandispanul din cuptor si il lasam la racit.

Intre timp pregatim crema.

Mixam trei albusuri pana cand isi dubleaza volumul. Separat mixam la viteza mica mascarponele care a fost tinut la temperatura camerei, apoi adaugam galbenusurile si zaharul pudra. Mai mixam 1-2 minute. Adaugam mixul de albusuri putin cate putin peste mixul de mascarpone si galbenusuri, amestecand usor cu o lingura.

Razuim ciocolata amaruie si  o asezam intr-un bol.

Taiem pandispanul in doua pe lungime si insiropam prima jumatate cu o ceasca de cafea rece, punem deasupra ei jumatate din crema si jumate din ciocolata rasa, apoi asezam deasupra al doilea pandispan, pe care il insiropam, continuam cu restul de crema si cu ciocolata rasa.

Lasam prajitura la frigider pentru minim o ora. Dupa care o taiem in portii mici si servim.

Pofta buna!!!

5 responses »

  1. Dupa mine e prea mult un praf de copt, are gust pregnant de bicarbonat; crema nu s-a inchegat, desi am respectat retea….m+am dezamagit! si daca mai pui si toate gradele de afara, nu a meritat sacrificiul (cred ca vom manca crema cu lingurita)

    Răspunde
    • Gabriella,
      Imi pare rau ca ai fost dezamagita!!! In ceea ce priveste praful de copt, te asigur ca nu da blatului un gust pregnant de bicarbonat, iar in ceea ce priveste crema, mie mi s-a inchegat suuper bine, dupa cum vezi si in poze. Nu inteleg ce s-a intamplat cu a ta, conteaza foarte mult si calitatea mascarpone-ului. Dar daca mai ai problema asta, iti dezvalui un mic secret: pune in crema un plic de praf de frisca, mixeaza si se va inchega imediat!!

      Răspunde
      • Multumesc pentru sfat, asa voi face! Iar data viitoare voi pune numai o jumatate de plic de praf de copt (poate am eu o problema personala cu gustul prafului de copt::) Blatul, de altfel a iesit excelent!

      • e total gresit,,,nu se face asa iar praf de copt nu se pune absolut de loc.

      • Nick, nu inteleg! Ce este total gresit? Si de ce spui ca nu se pune praf de copt? Daca tu nu folosesti praf de copt la aluaturi, asta nu inseamna ca nu este bine a se folosi! Eu una, gasesc foarte utili agentii de crestere!
        Iar aceasta prajitura a fost improvizata pe moment! Nu am urmat vreo reteta anume! Daca am gresit undeva, te rog spune-mi, pentru ca sunt dispusa sa-mi accept greselile si sa invat lucruri noi!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 815 other followers

